Gulasz wegański z soczewicą
Menu bez glutenu

PAPRYKA – jako jedno z nielicznych warzyw, papryka zachowuje swoje właściwości pod wpływem duszenia i pieczenia. Świeża papryka zawiera więcej witaminy C niż cytryna, a pieczona poprawia trawienie i pobudza apetyt. Do właściwości leczniczych papryki zalicza się też mi.in. zapobieganie zwapnieniu naczyń krwionośnych i likwidowanie bólu głowy.

CUKINIA – cukinia jest łagodnym w smaku, lekkostrawnym warzywem. Jest ceniona za wysoką wartość dietetyczną. Zaletą cukinii jest to, że nie odkładają się w niej metale ciężkie. Ponadto warzywo odkwasza organizm i pozytywnie wpływa na proces trawienia, dlatego polecana jest przy problemach z nadkwaśnością.

DYNIA – dynia ma wiele wartości odżywczych, jest bogata w witaminy i minerały, zwłaszcza niezbędny mężczyznom cynk, a przy tym ma niewiele kalorii. Pestki dyni pomagają pozbyć się owsików, tasiemca i innych pasożytów.

ZIELONA SOCZEWICA – wzmacnia serce i nerki. Wspomaga wydalanie wody z organizmu. Bogata w białko, zastępuje mięso w diecie wegetariańskiej.

Skład: papryka czerwona bez skóry, dynia, cukinia, cebula, marchew, pietruszka korzeń, pieczarki, czosnek, soczewica zielona, przetarte pomidory bez skóry, koncentrat pomidorowy, mleko kokosowe, prażone pestki dyni, oliwa z oliwek, sól kłodawska, pieprz czarny, papryka słodka, papryka słodka wędzona, papryka ostra, oregano, tymianek, majeranek, regulator kwasowości: kwas cytrynowy
Wartość odżywcza w 100 ml
Energia 59 kCal / 249 kJ
Tłuszcz 1,8g
W tym kwasy tłuszczowe nasycone 0,4g
Węglowodany 6,7g
W tym cukry 3,2g
Białko 2,9g
Sól 0,5g
%