Wegańskie curry
Menu bez glutenu

KALAFIOR – ma silne działanie antynowotworowe. Przede wszystkim zmniejsza ryzyko rozwoju raka prostaty i pęcherza.

PAPRYKA – jako jedno z nielicznych warzyw, papryka zachowuje swoje właściwości pod wpływem duszenia i pieczenia. Świeża papryka zawiera więcej witaminy C niż cytryna, a pieczona poprawia trawienie i pobudza apetyt. Do właściwości leczniczych papryki zalicza się też mi.in. zapobieganie zwapnieniu naczyń krwionośnych i likwidowanie bólu głowy.

KURKUMA – posiada silne właściwości przeciwzapalne. poprawia funkcjonowanie mózgu i zmniejsza ryzyko jego chorób, np. alzheimera. Zapobiega i leczy nowotwory.

BATATY – czerwona odmiana batatów to doskonałe źródło likopenu, który może zmniejszać ryzyko rozwoju chorób serca i niektórych nowotworów. Poza tym bataty zawierają sporo związków mineralnych i witaminy z grupy B (zwłaszcza witaminę B6), witaminę C, kwas foliowy i witaminę E.

ORZECHY NERKOWCA – mogą zapobiec rozwojowi cukrzycy typu 2, co zostało udowodnione naukowo. Poza tym garść orzechów nerkowca dziennie pomoże pozbyć się zbędnych kilogramów.

Skład: kalafior, dynia, papryka czerwona bez skóry, cebula, bataty, czosnek, ciecierzyca, przetarte pomidory bez skóry, mleko kokosowe, prażone orzechy nerkowca, oliwa z oliwek, sok z cytryny, sól kłodawska, papryka słodka, papryka ostra, kmin rzymski, curry, kurkuma, suszony imbir, oregano, regulator kwasowości: kwas cytrynowy
Wartość odżywcza w 100 ml
Energia 79 kCal / 329 kJ
Tłuszcz 2,8g
W tym kwasy tłuszczowe nasycone 1,1g
Węglowodany 8,7g
W tym cukry 3,6g
Białko 3,2g
Sól 0,6g
%