Smoothie truskawkowe
Menu bez glutenu

TRUSKAWKI – poleca się je reumatykom, cierpiącym na schorzenia wątroby, a także nerek – są bowiem moczopędne. Truskawki działają też dobroczynnie na serce: obniżają poziom cholesterolu i ciśnienie tętnicze.

JABŁKA – chronią przed zawałem, wzmacniają zęby, ułatwiają odchudzanie. Dzięki zawartości błonnika jabłka regulują pracę jelit, chroniąc przed zaparciami i innymi chorobami jelit, w tym przed rakiem jelita grubego. Z kolei zawarte w jabłkach oligosacharydy zabijają komórki raka okrężnicy.

BANAN – bogaty w potas, dzięki czemu wzmacnia układ krwionośny. Jest on dobrym źródłem tryptofanu – aminokwasu z którego w organizmie wytwarzana jest serotonina. Wpływa ona na dobre samopoczucie i zapewnia zdrowy, mocny sen. Wspomaga pamięć, a na organizm działa alkalizująco. Jest też świetną potreningową przekąską regeneracyjną.

KWAS ASKORBINOWY – czyli po prostu witamina C jest niezbędna do funkcjonowania organizmów żywych. Ludzie nie metabolizują jej więc musi być dostarczany w pożywieniu. Jest także przeciwutleniaczem stosowanym jako dodatek do żywności. 

Skład: jabłka, truskawki, banany, kwas askorbinowy
Wartość odżywcza w 100 ml
Energia 44 kCal / 188 kJ
Tłuszcz < 0,5g
W tym kwasy tłuszczowe nasycone < 0,1g
Węglowodany 9,7g
W tym cukry 9,1g
Białko 0,5g
Sól 0,0045g
%